Ministerstwo Finansów informuje, że na mocy ustawy z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektóryh innych ustaw, od 1 lipca 2024 r. wszedł w życie wyłącznie elektroniczny tryb składania pism w sprawach wiążących informacji, również w II instancji i w trybach nadzwyczajnych.
Tym samym od 1 lipca 2024 r. wszystkie pisma w sprawie wiążącej informacji stawkowej (WIS), wiążącej informacji akcyzowej (WIA), wiążącej informacji o pochodzeniu (WIP) i wiążącej informacji taryfowej (WIT) należy składać wyłącznie elektronicznie:
- odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pismaw toku postępowania w zakresie WIS poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy
- odwolania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postepowania w zakresie WIA poprzez konto PUESC
- odwołania oraz wszystkie inne pisma w tokupostępowania w zakresie WIT i WIP poprzez konto PUESC
Złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne.
Organ również będzie doręczał korespondencję elektronicznie w zakresie WIS w e-Urzędzie Skarbowym oraz w zakresie WIA, WIP i WIT na PUESC.