Czy reklama działalności adwokackiej w Internecie jest dopuszczalna?

10.04.2013

- Jedną z naturalnych i – w istocie – nieuniknionych konsekwencji współczesnego rozwoju technik przekazywania i udostępniania informacji jest przyznanie adwokatowi uprawnienia do informowania o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych, poświęconych przede wszystkim tematyce prawniczej. – czytamy w stanowisku Komisji Etyki NRA z 26 marca 2013 r.

Zdaniem członków Komisji, adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny ze Zbiorem Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu poprzez m.in. umieszczenie informacji na stronach internetowych oraz danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach (zgodnie z § 23a ust. 2, lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej). Publikowanie informacji o innych strefach działalności może natomiast naruszać § 23 Zbioru Zasad.

- Rolą współczesnych mediów jest umożliwienie klientowi dotarcia do informacji o kancelariach adwokackich oraz o zakresie prowadzenia przez nie spraw. – uważają adwokaci z Komisji Etyki NRA. Zaznaczają jednak, że w szczególności źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta powinien być  Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich.

Autorzy stanowiska podkreślają również, że adwokat, informując o swojej działalności, nie może stosować narzędzi, które spowodują narzucanie się osobom bezpośrednio nieposzukującym porad adwokackich.

Czytaj stanowisko

Tagi: etyka

Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInSend Email