adwokatura polska



AKTUALNOŚCIZOBACZ WSZYSTKIE
18/05/2012

O nowych metodach kształcenia aplikantów

12 maja br. w izbie wrocławskiej odbyło się szkolenie dla adwokatów prowadzących zajęcia z aplikantami, zorganizowane przez adw. Hannę Ślęzak. Mgr Magdalena Ustaborowicz z Uniwersytetu Łódzkiego, współautorka wydanej w ubiegłym roku przez Wydawnictwo C.H.Beck książki pt. „Etyka Zawodów Prawniczych. Metoda case study”, przeprowadziła z nami warsztaty nt. aktywnych metod nauczania prawa.

Zajęcia odbyły się z inicjatywy Komisji Kształcenia Aplikantów Adwokackich NRA kierowanej przez adw. dr Agnieszkę Zemke-Górecką.

Koleżanki i Koledzy, początkowo sceptycznie nastawieni do idei tych zajęć, już w trakcie ich trwania, całkowicie zmienili nastawienie. Początkowe obawy dotyczyły głównie tego, że naszym zasadniczym problemem, jest znalezienie sposobu, aby zachęcić całe, tak liczne przecież grupy aplikantów, do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Przyznać trzeba, że metody takie zostały wskazane w czasie warsztatów i to w sposób tak obrazowy i tak praktyczny, że nie powinno być problemem ich wdrożenie. Zajęcia były wyłącznie praktyczne, bez teoretycznego pouczania nas, jak mamy się zachowywać podczas prowadzenia zajęć. Praca odbywała się na kazusach, a prowadząca była mile zaskoczona aktywnością słuchaczy. Myślę, że ta postawa szkolących się, świadczy najlepiej o przydatności tego typu zajęć.

Z uwagi na to, że szkolenia będą się odbywać we wszystkich Izbach, piszę tych kilka słów, aby zachęcić Koleżanki i Kolegów z innych Izb do uczestnictwa.

Naprawdę warto.

W naszej Izbie do udziału w zajęciach zaprosiłam przedstawicieli samorządu aplikanckiego, aby usłyszeć zdanie aplikantów. Uczestniczyli w nich starostowie I-szego i II-go roku aplikacji i zgodnie stwierdzili, że taki sposób przekazywania wiedzy, jaki został zaprezentowany na warsztatach, bardzo im odpowiada i byliby szczęśliwi, gdyby zajęcia tak były prowadzone. Moja uwaga, jedyna, sprowadza się do tego, że ten sposób prowadzenia zajęć wymaga bardzo rzetelnego przygotowania do tematu. Problem więc w tym, czy prowadzący zechcą ten trud podjąć. Wiem, że wszyscy traktują swoje obowiązki poważnie i są zawsze dobrze przygotowani, ale czym innym jest przygotowanie do wykładu a czym innym do warsztatów jakie nam pokazano. Skoro jednak, według nowego programu szkolenia, ideą jest odchodzenie od formy wykładu, warto poświęcić trochę czasu na wdrożenie nowych metod z pożytkiem dla naszej adwokackiej młodzieży.

Inicjatywa ze wszech miar pożyteczna, a nowe metody przekazywania wiedzy, godne polecenia.

 

Adw. Anna Ślęzak

wiceprzewodnicząca

komisji Kształcenia Aplikantów Adwokackich

Tagi: aplikacja, komisja


KALENDARIUM

Wrzesień 2017
PON WT ŚR CZW PT SOB NIE
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930


FACEBOOK


MULTIMEDIA

Kongres Prawników Polskich 20 maja 2017 r. w Katowicach

file-nophoto-35.jpg

POLECANE STRONY

Naczelna Rada Adwokacka
Centrum Mediacji
Internetowe Doskonalenie Adwokatury
Krajowy rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich
Pismo Adwokatury Polskiej
Wyższy Sąd Dscyplinarny
Mobilny Adwokat

© 2017 Naczelna Rada Adwokacka
strony internetowe warszawa